Site icon הפצת קורות חיים למעסיקים

השכלה במסמך קורות החיים

השכלה במסמך קורות החיים

סעיף ההשכלה הוא אחד הסעיפים העיקריים והחשובים ביותר במסמך קורות החיים.
תחת סעיף זה, מחפש העבודה צריך לרכז בצורה תמציתית ומדויקת את כל ההשכלה הרלוונטית שרכש במהלך חייו כדי שהמעסיק יקבל את הרושם הנכון ביותר (במבט חטוף ובזמן קצר) אודות נתוני המועמד.
לסעיף השכלה בקורות החיים שלך יש חשיבות רבה, במיוחד במצב בו נמצא שוק הדרושים (היצע וביקוש של מחפשי עבודה). התחרות על כל משרה קשה ומשמעותית עבור כל המועמדים, והמעסיקים מחפשים את אלו בעלי ההשכלה הרלוונטית, הנכונה לתפקיד והגבוהה ביותר, בדרך כלל מעסיקים נוטים להעדיף מוסדות לימוד מוכרים אך אין זה תנאי הכרחי.

היכן נמקם את סעיף ההשכלה?
בדרך כלל נמקם את סעיף ההשכלה מתחת לסעיפים "פרטים אישיים" ו"ניסיון תעסוקתי". הסעיף מלמד את המעסיק על היכולות הקוגניטיביות של המועמד, ועל השאיפות שלו להתקדם גם בעולם האקדמיה, על ההשקעה שעשה עבור עצמו ועתידו.
אין חובה לפרט את הציונים אבל גם לא צריכים להיות צנועים מידי: תעודות הצטיינות, מלגות ומענקי לימודים רלוונטים יראו ויבלטו בעיני המעסיק וידגישו לו שיש מי שזיהה בך יכולות יוצאות דופן שראוי לקדם ולתמוך בהם, לכן כמובן שמומלץ לצרף אותם.

שמירה על מיקוד במטרה
יש לחלק ממחפשי העבודה נטיה לנפח את סעיף השכלה בקורות החיים בכל מני קורסים /סדנאות לא רלוונטיות, דבר שיוצר מסמך קו"ח עמוס ומעייף למעסיקים. רצוי לוותר על פרטים שוליים אשר לא מעניינים את המעסיק ואינם קשורים לתפקיד אליו ניגשים (למשל, מחפש עבודה בתחום הכספים שמציין שעבר סדנת אפיית עוגות).
כמובן שישנה חשיבות לקורסים /סדנאות הנ"ל, יש לבחון היטב מתי כן ומתי לא לצרף אותם. אם הם מעידים על תכונה /מיומנות מסוימת שיכולה לעזור לתפקיד רלוונטי, אזי בהחלט יש לצרף אותם לקו"ח.

למשל, סעיף ההשכלה של מחפש עבודה בוגר הוראה:

2009 – 2010 תפנית, בית הספר למנהלים
קורס קואצ'ינג

2007 – 2009 אוניברסיטת ת"ל
טיפול זוגי במגמת פסיכולוגיה

2002-2005 אוניברסיטת תל אביב
תואר דו חוגי – ביולגיה ופסיכולוגיה
ממוצע תואר 85

*למשל, כאן יהיה נכון להוסיף סדנת דיבור לקהל, אך לא סדנת אפייה.

הפורמט הכללי של סעיף ההשכלה כולל:

1) שנות רכישת ההשכלה
2) מוסד רכישת ההשכלה
3) תיאור סוג ההשכלה הנרכשת
4) ממוצע ציונים (לא חובה, אך אם גבוהה מומלץ)
5) הכשרות/תפקידים נוספים בזמן רכישת ההשכלה (נציג מחלקה לאגודת הסטודנטים)

במידה ולמחפש העבודה אין השכלה פורמלית (או השכלה תיכונית), אז כן כדי לפרט על קורסים וסדנאות שעבר במסגרות שונות במהלך חייו, ובכל מקרה, מומלץ לרכוש השכלה פורמלית.
זה נכון, שהרבה דמויות מוכרות הצליחו בחיים ללא השכלה פורמלית, אבל יש הרבה יותר דמויות לא מוכרות שממש לא הצליחו בגלל שלא היה להם השכלה פורמלית (ועליהם לא שומעים).

בהצלחה.

Exit mobile version